Čapkovu “Věc Makropulos” zná jistě každý alespoň z doslechu. Úprava Vladimíra Altána Mátla však přenáší děj do současnosti, aby ukázala, že svět se může měnit, ale člověk nikoliv. Rovněž se v této verzi setkáváme s tajemnou Emílií Martyovou, jsme svědky sporu o jedno bývalé panství i bezohledné hry s lidskými city, také snahy o získání receptu na věčný život a morálního dilematu hlavních postav, které mají toto tajemství na dosah ruky. Zpracování inscenace však přináší nové, možná až nečekané souvislosti, z nichž diváka nepochybně minimálně lehce zamrazí. Podobnost není čistě náhodná a nadčasovost Čapkova díla prostě je nesporná.
DS Karla Čapka Třešť
Divadelní soubor Karla Čapka Třešť (1923) je souborem mnoha tváří, a to nejen co se počtu členů týká, ale také co do rozmanitosti své činnosti. V současné době má téměř šedesát členů. Hlavní dva proudy činnosti jsou činohra a loutkové divadlo, které pak doplňuje Divadlo mladých – dětská divadelní přípravka. Členové souboru se dále věnují historickým akcím – dobové tance, orientální tance, šerm, ohňové a světelné show, pouliční divadlo, akrobacie na šálách atd. Pořádají pravidelně kostýmované prohlídky na hradě Roštejně, stáli u zrodu akce Průvod králů a podílí se na řadě historických akcí v rámci celé ČR. Účastní se natáčení filmů a dokumentů, v poslední době např. hraný dokument Luther z německé produkce, nebo pohádka Pravý rytíř, kde hráli i ve vlastních dobových kostýmech.